Első lépések - Ⅰ. fejezet

Ez a fejezet még befejezetlen, de folyamatosan frissítjük!


Szia!

Ahhoz hogy belekezdhessünk hirdetni, meg kell tenned néhány kezdő lépést:

Közösségi oldal készítése - Célközönség kiválasztása - Hirdetés összetételének megismerése - Megfelelő képi anyag létrehozása - Költségkeret meghatározása

Facebook oldal készítése

Ahhoz, hogy a Facebookon és az Instagramon tudj hirdetéseket megjeleníteni, először egy Facebook fiókot kell hogy létrehozz.

Ha ezzel készen vagy, akkor be kell lépned a Hirdetéskezelőbe, melyet a főoldal bal oldali sávjában találsz. Itt fogod tudni megtekinteni a hirdetéseket, amelyeket létrehozunk és kezelünk. Nem kell külön Hirdetési fiókot létrehoznod, mi azt megoldjuk helyetted is.

Kattints a "Továbbiak megjelenítése" gombra.

Ezután megjelenik a Hirdetéskezelő, kattints rá.

A célközönség kiválasztása

Minden vállalkozásnak van egy vagy több célközönsége. Egy-egy hirdetésnél érdemes mindig egy szűk érdeklődési kört megszólítanod, így az algoritmus hatékonyabban tud dolgozni és visszajelzést is kapsz arról, hogy mennyire rugalmas az adott célközönsége a vállalkozásodnak.
(Mekkora rá a kereslet.) Például nem érdemes megszólítani a vevőket és a munkakeresőket egy hirdetésben.

Egy hirdetés összetétele - képek és videók

Ahhoz hogy egy hirdetés érdeklődést keltsen fel, meg kell mutatnod, hogy pontosan mit is kínál vállalkozásod. Ha webshopot üzemeltetsz, akkor valószínűleg a termékeidet szeretnéd felkínálni eladásra, de az is lehet, hogy munkaerőt keresel vállalkozásod kibővítésére. Csak az előbbi példából kiindulva már tudhatod, hogy ehhez bizony képek vagy videók kellenek, amikkel vizuálisan is közvetíted a kínálatod. Ezért mi mindig arra kérjük partnereinket, hogy folyamatosan készítsenek képi anyagokat munkáikról. Ez bennünket is segít egy hirdetés megtervezéséhez és az algoritmusok is több kedvvel tolják előre azt.

Egy hirdetés összetétele - szöveg

Az érdeklődést nem csak felkelteni kell, azt meg is kell őrizni. Ezért fontos, hogy nyelvtanilag helyes, tömör és lényegretörő leírással egészítsd ki a hirdetéseidet. Sokszor megesik az, hogy túl zsúfolt a hirdetés képi eleme, mert a hirdető minden információt egy szegmensben szeretett volna átadni. Hát ez ugye nem működik. Ha mégis, akkor nem optimalizáltan. Mi minden esetben írunk egy, az elvártaknak megfelelő leírást partnereink számára, igényeikre szabva. (Érdemes megemlítenünk, hogy mi nem használunk mesterséges intelligencia által generált sablonszöveget. Sokszor csak az ellenkezőjét éri el vele az ember.)

Megfelelő képi anyag kiválasztása

Jó, de milyen képek kellenek a hirdetéseidhez? A leggyakrabban az emberek ezeket keresik:

  1. Termékek vagy szolgáltatások.
  2. Céges információk, arculat.
  3. Különleges ajánlat vagy akciók.

Ha mind a három szempontot sikerül egy képbe vagy videóba összevágni, akkor már biztos lehetsz abban, hogy hirdetéseid érdeklődőkre talál.
Amikor minket választasz, tippeket adunk ahhoz, hogy el tudd készíteni ezeket a képeket. (Ha már rendelkezel saját anyaggal, akkor természetesen azzal is tudunk dolgozni. Sőt! Felgyorsítja a hirdetések készítését.)
Megjegyzés: Nem kell ehhez egy professzionális eszköztár, elég egy viszonylag modern telefon is.

Költségkeret meghatározása

Ez az egyik legfontosabb lépés. Meg kell határoznod, hogy vállalkozásod mennyit tud költeni hirdetésekre és hogy hosszútávon megéri-e futtatni őket.
Minél nagyobb keretet állítasz be, annál több potenciális érdeklődőd lesz. Mi azt ajánljuk, hogy havi 50 000 - 200 000 Ft-ot tudj elkülöníteni csak a hirdetésekre. Ha a kereted nem éri el az 50 000 Ft-ot, akkor sincs probléma, hiszen lehet, hogy csak bizonyos napokon kell megjeleníteni őket vagy egy rövid lefutású kampányt szeretnél futtatni (pl. ingatlan eladása)